کد خبر : 47 28 می 2015 ساعت [ 15:06 ]
چاپ خبر ذخیره فایل ارسال به دوستان

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی :

65،2درصد پروژه های مسکن مهر کشور بهره برداری شده است

احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرستان قوچان افزود: از مجموع دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور تاکنون تعداد یک میلیون و پانصد هزار واحد آن افتتاح شده است. وی با بیان اینکه اتمام پروژه مسکن مهر در کشور از اولویت های وزارتخانه است، […]

مهر

احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرستان قوچان افزود: از مجموع دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور تاکنون تعداد یک میلیون و پانصد هزار واحد آن افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه مسکن مهر در کشور از اولویت های وزارتخانه است، اظهار کرد: انجام این پروژه وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست و تنها وظیفه این وزارتخانه واگذاری زمین بود اما با توجه به نیاز کشور همه تلاش خود را در جهت اتمام و واگذاری واحدهای مسکن مهر به کار گرفته است .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 10 میلیارد ریال برای آماده سازی معابر پروژه های مسکن مهر در قوچان اختصاص یافته که سه میلیارد ریال آن هنوز هزینه نشده است، گفت: به منظور تسریع در اجرای این حوزه 10 میلیارد ریال دیگر نیز به این پروژه تخصیص خواهد یافت .

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف کلیه واحدهای کمتر از 30 درصد پیشرفت پروژه مسکن مهر در قوچان، افزود: در این راستا آمادگی واگذاری پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا را داریم و مابقی پروژه ها می بایست با همکاری همه دستگاه ها اتمام و واگذار شود .

اصغری مهر آبادی اشاره به افزایش تسهیلات مسکن مهر از250 به 300 میلیون ریال، خواستار همکاری بانک مسکن در عملیاتی شدن این افزایش میزان تسهیلات شد.

وی در خاتمه گفت: در استان خراسان رضوی از مجموع 120 هزار واحد مسکن مهر تاکنون 70هزار واحد افتتاح شده است .

فرماندار شهرستان قوچان نیز در حاشیه این بازدید از آماده بودن 600 واحد مسکن مهر شهرستان برای تحویل خبر داد.

علیرضا قامتی افزود : مسکن مهر شهرستان قوچان در سال 89 با 1640 واحد و با پیش بینی برای اقشار کم در آمد جامعه طراحی و کلید خورد .

فرماندار قوچان با اشاره به توان مالی پایین استفاده کنندگان از مسکن مهر، گفت : هزنیه بالای تمام شده،عدم موفقیت مردم قوچان در استفاده از وام های مسکن300 میلیون ریالی و سهم آورده 330تا350 میلیون ریالیی قطعا با توجه به توان پایین اقشار کم درآمد تکمیل این پروژه کمی مشکل است.

فرماندار قوچان افزود:از 1640 واحد مسکن مهر در شهرستان تا کنون 600 واحد آماده تحویل به متقاضیان است و 588 واحد آن کمتر از 10 درصد و بقیه تا 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هم اکنون 120 هزار مسکن مهر در استان خراسان رضوی احداث شده و یا در حال احداث است که به گفته مسوولان حجم پروژه های مسکن مهر و پراکندگی آن در این استان قابل مقایسه با سایر استان ها نمی باشد.

مسوولیت اجرای پروژه های مسکن مهر در شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر که در خراسان رضوی 13 شهر را شامل می شود با اداره راه و شهرسازی است.

مسوولیت اجرای پروژه های مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و دو شهر جدید گلبهار و بنیالود هم هر یک تشکیلات و مدیر عامل مستقل دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها