- بولتن اخبار یومیه - https://boltan.ir -

صنایع نفت مستقر در بوشهر مایحتاج خود را از تولید داخل استان تهیه کنند

مجل [1]

به گزارش ایرنا، سید مهدی موسوی نژاد در جمع تولید کنندگان و صنعتگران دشتستانی با اشاره به ضرورت حمایت و تشویق تولیدات داخلی استان بوشهر ،افزود: یکی از مشکلات جدی در شهرستان دشتستان در حوزه تولید و صنعت ،اشتغال است.

وی افزود: دشتستان به دلایل متعدد دارای تولید و عرضه بالایی است که برای توسعه این حوزه نیاز به مساعدت جدی بانک ها و ارائه تسهیلاتی است که به کمک تولید کنندگان شهرستان بیایند.

موسوی نژاد اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق در شهرستان نیفتاده است و موجب کاهش ظرفیت و تولید و در نهایت تعطیلی برخی از صنایع تولیدی شده است.

وی اضافه کرد: عمده مشکل در حوزه تولیدی و صنعتی در دشتستان عدم حمایت بانک ها از تولید کنندگان است.

موسوی نژاد اظهار داشت: بانک ها باید با توجه به شرایط رکود اقتصادی به فعالیت صنعتی کمک کنند.

وی گفت: هزینه تولید بالاست و باید یک تمهیدات ویژه ای را برای صنعتگران در نظر بگیریم و دولت باید به کمک صنعت بیاید و صنایع استان فعال شود.

سید محمد حسینی محمدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت:159 واحد صنعتی در دشتستان به بهره برداری رسیده است و از این تعداد 104 واحد فعال هستند که بخشی از این واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی برازجان قرار دارند.

فرماندار دشتستان نیز گفت: در شهرک صنعتی برازجان تعداد 59 واحد تا پایان سال 1393 به بهره برداری رسیده است و به دلیل وجود مشکلاتی متاسفانه هم اکنون تعداد 37 واحد آن فعال هستند.

ارسلان زارع افزود: مجموع واحدهایی تولیدی صنعتی که فعال نیز هستند دارای مشکلاتی عدیده ای در بخش سرمایه در گردش و بازار فروش می باشند.

در این نشست تولیدکنندگان صنعتی به بیان مشکلات خود پرداختند.