- بولتن اخبار یومیه - https://boltan.ir -

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: امروز تولید کنندگان در خط مقدم نبرد با دشمن هستند

تولید ملی [1]

سردار محمد رضا نقدی روز پنجشنبه در بازدید از شهرک صنعتی مشهد افزود: بنا بر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب هر کس برای اقتصاد و تولید کشور کار کند گام در عرصه جهاد نهاده است.

وی گفت: صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در روزهای جنگ تحمیلی کمک زیادی به جبهه ها کردند و حال کاری که از دست بسیج بر می آید شنیدن حرفها و مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان است و این که بدانیم مردمی که خود جبهه ها را اداره کردند می خواهند چه کنند که صنعتشان از رکود خارج شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج وظیفه دارد که به دنبال حل مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران باشد و البته حل برخی از این مشکلات به گذشت زمان احتیاج دارد.

سردار نقدی افزود: برخی از مشکلات صنایع نیز به خود آنها باز می گردد به طور مثال تولید کننده ای را در کشور سراغ داشتم که 12 میلیارد ریال پارچه تولیدی اش که کیفیت خوبی نیز داشت در انبار باقی مانده بود و نمی توانست آنها را بفروشد.

وی افرود: به طور کلی بازار و صنعت کشور دانش صادرات را ندارند و دانش آنها بر اساس واردات کالاست.

او گفت:ریشه صنعت باید در خاک دانشگاه باشد در حالی که کمتر صنعتگر ما با دانشگاه در ارتباط است و صنعتی که با دانشگاه در ارتباط نباشد نو به نو نخواهد شد و مانند گل بدون ریشه ای که از ساقه بریده شده باشد از بین خواهد رفت.

وی افزود: چنین صنعتی به یک باره چند پله از تکنولوژی و فناوری روز دنیا عقب خواهد افتاد لذا در صنعت باید به تخصص اهمیت داد در حالی که مساله هیچ کدام از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاههای کشور ما مثلا مساله نساجی یا ثبات رنگ تونرها و …نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: افرادی که در مسیر تولید ملی و صنعت کشور کارشکنی می کنند نیز باید شناسایی و با آنها برخورد جدی به عمل بیاید.

سردار نقدی افزود: سازمان بسیج کارهای خوبی برای رونق تولید به انجام رسانده که از آن جمله می توان به احیا پرورش مرغ بومی و نیز پرورش ماهی با چاههای آب کشاورزی اشاره کرد که موجب شد 100 هزار شغل پایدار در واحدهای کوچک بدون سرمایه گذاری سنگین ایجاد شود.

پیش از سخنان سردار نقدی تعدادی از صنعتگران، تولیدکنندگان و کارفرمایان مستقر در شهرک صنعتی مشهد به بیان مشکلات خود پرداختند.

کمبود نقدینگی، واردات بی رویه کالای خارجی، هزینه زیاد تولید کالا، قاچاق بی رویه کالای خارجی، پرداخت نشدن یارانه صنعت، هزینه بالای حمل و نقل و بیمه تامین اجتماعی، عدم اعمال معافیتهای مالیاتی قانونی، افزایش عوارض متعدد بر امر تولید، رفتار ضد توسعه ای موسسات ملی و اعتباری و بانکها از جمله این مشکلات بود.