- بولتن اخبار یومیه - https://boltan.ir -

بیش از یک تن مواد مخدر در فارس کشف شد

مواد مخدر [1]

 

به گزارش ایرنا سردار احمد علی گودرزی ، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود:از این میزان مواد مخدر 50 کیلوگرم آن هرویین بود که در ارتباط با آن هفت تبعه افغان که این مواد را به صورت بلعیدن در معده خود جاسازی کرده بودند، دستگیر شدند.

وی گفت:یک تن و 200 کیلو گرم دیگر از مواد مخدر مکشوفه از نوع تریاک و حشیش بود که در ارتباط با آن نیز 12 نفر قاچاقچی دستگیر شدند و 13 دستگاه خودرو سبک و سنگین که قاچاقچیان از آنها برای حمل مواد استفاده می کردند، توقیف شد.

وی بیان داشت:مواد مخدر مکشوفه در مسیرهای کرمان – شیراز و کرمان – نیریز کشف شده است.

گودرزی افزود:استان فارس محل نا امنی برای قاچاقچیان مواد مخدر خواهد بود و بدون تردید ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت با قاچاقچیان برخورد خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس ادامه داد:یکی از اولویت های پلیس در سال جاری مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر است و به همین سبب از امروز پنجشنبه در پارک ها و معابر عمومی این استان، پلیس های لباس شخصی حضور فعال خواهند داشت.

گودرزی بیان کرد:همچنین ماموران این نیرو با اراذل و اوباش که قصد بر هم زدن نظم و امنیت را در جامعه به ویژه در پارک ها و معابر عمومی دارند، قاطعانه برخورد می کند.

وی همچنین به جمع آوری یک هزار قلیان ظرف یک هفته گذشته از معابر عمومی فارس اشاره کرد و گفت: برخی از اماکن عرضه کننده قلیان با افزودن مواد آمفتامین به تنباکو، زیان های شدیدی به مصرف کنندگان به ویژه جوانان وارد می کنند.

گودرزی اظهار کرد:در چارچوب اجرای قانون، طرح جمع آوری قلیان از معابر عمومی این استان ادامه خواهد یافت.

آمفتامین‏ از مواد محرک مغزی است که به طور معمول به شکل پودر سفیدرنگ و گاهی سفید متمایل به قهوه‏ای روشن است. استعمال این ماده مخدر در کوتاه مدت سبب احساس اضطراب، افسردگی و خستگی می شود و همچنین افزایش ضربان قلب و تنفس، اختلال در دید، خشکی دهان، سـرگـیـجـه و خشونت، مرگ ناگهانی و سکته قلبی را در پی دارد . استفاده طولانی مدت این ماده سبب توهم، وحشتزدگی، کـاهش وزن، آسیب به مغز و حافظه، تشنج و مرگ می شود.ک/2