- بولتن اخبار یومیه - https://boltan.ir -

با حمایت های ایران اوضاع به نفع ملت عراق پیش می رود

نماینده [1]

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از واعظین و خطبای جوان کشور با اشاره به وضعیت عراق گفت: این حمایت ها اگرچه اوضاع را به نفع عراق پیش برده، اما اختلافاتی که در درون نیروی های عراقی وجود دارد کارها را سخت و دشوار کرده است.

وی با بیان این که در مرحله حساسی از تاریخ دنیای اسلام هستیم گفت: شواهدی که در جهان امروز در حال اتفاق است نشان می دهد دشمن در حال طراحی فتنه های جدید است.

وی افزود: آنچه امروز اسلام به آن نیاز دارد، اتحاد و همدلی است و باید از هر گونه اختلاف و آشوب دوری کرد.

شهرستانی همچنین ابراز داشت: امروز یکی از ابزارهای مهم تبلیغ، استفاده از رسانه است و ما متاسفانه نتوانستیم از این ابزار به درستی برای تبلیغ دین بهره ببریم، ولی دشمن به خوبی برای تبلیغ افکار و اندیشه باطل خود نهایت استفاده را برده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ اسلام ناب را با اتحاد ترویج کنیم نه اینکه در صدد باشیم فرهنگ را با عدم برنامه ریزی و سوء مدیریت از بین ببریم.

شهرستانی اظهار داشت:عدم برنامه ریزی و سوء مدیریت نباید در موضوع تبلیغ تاثیرگذار باشد، امروز تبلیغ یک رسالتی بزرگ است که بر عهده نهاد روحانیت گذاشته شده و نمی شود از این وظیفه سنگین شانه خالی کرد؛ چرا که در حقیقت این نهاد ادامه دهنده رسالت انبیاء است.

وی افزود: مبلغی موفق است که در فعالیت های خود، خدا را در نظر داشته باشد و تبلیغ او مشتمل براخلاص، نیت پاک و طهارت روح و جان باشد.

وی گفت: یکی از عناصر مهم در تبلیغ، دوری از هر گونه اختلاف ، تنش و سازماندهی مبلغین و همکاری نهادهای تبلیغی است.ک/1